tisdag 1 maj 2018

Andreas Eenfeldt : Matrevolutionen

Martin beordrade mig att lyssna på denna bok. Han är mycket intresserad av mat och hälsa. Jag tyckte den var tråkigt men säkert nyttig för mig. Han har varit på oss tidigare att vi använt yoghurt och mjölk med låg fetthalt. Det har vi ändrat på. Måste säga att det är lite svårt att tänka om kring detta med fett. Dock tycker jag att det är underbart att jag kan använda riktig grädde i matlagningen utan dåligt samvete. När jag var ung var grädde en lyxvara när den sedan blev den billig fick man till sig att feta varor inte skall användas. Nu blir det goda grytor och gratänger!
Sedan är jag skeptisk mot att äta mycket kött. Jag är också fundersam kring detta att man inte skall äta potatis eller annat som växer under jord. Gör saker med måtta är min paroll 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar