fredag 5 april 2013

Renzo Aneröd: Vildsvinet (Betyg 4)

Av en slump fick jag denna bok i min hand. Den får en fyra fast språket är bristfälligt och handlingen alltför ytlig emellanåt. Jag tycker den visar på de problem som är i förorten. Jag har läst det förut men här är några nya vinklingar som jag tycker är intressanta. Jag har bett Samira som är Palestinier/libanes och gift sig med en kurd läsa boken. Skall bli mycket intressant vad hon tycker om Zanko, Dilsa och gänget.
Efter jag skrev de här raderna gick jag in och googlade på författaren. Han blev sågad... När jag googlade på Vildsvinet hamnade jag i en bokblogg som tyckte precis som jag när det gäller språket han avslutar dock sitt långa inlägg med orden  ..Men en sak är fullkomligt klar. Den är både läs-och tänkvärd och den är angelägen, Läs den! Tack Jinge för de orden. Så mesig jag är som inte riktigt står för mitt tyckande när jag läser recessioner..... suck

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar