lördag 7 april 2018

Emma Hamberg: Baddaren (Betyg 2) ljudbok

Lite förvånade tror jag att många är att jag läser den här typen av feelgood romaner. Jag är bekant och har verkat med Emmas mamma. Så bor jag vid Vänern. Jag gillar Emma som en underfundig, kul och trevlig person när jag sett henne föreläsa och i TV.
Här får jag följa med Maja som gift sig med den dubbelt så gamle kände skulptören Pelle. De har köpt ett hus på en ö i Vänern. Maja har tappat sin skaparlust och känner att hon lever på Pelle. Hon vill ha ett eget liv och startar upp en simskola i den gamla bassängen. Inramningen är kul och det skulle kunnat bli en riktigt fin roman om man hoppat över allt det orealistiska. Det verkar som förlaget tryckt på för slutet är lite väl hafsigt. Trots min negativa kritik vet jag att detta är en bok jag kommer att rekommendera till en del jag känner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar