tisdag 24 mars 2020

Annika Luther: De sista entusiasterna (Betyg—-)

Förra året var jag och red i Portugal. Inför resan läste jag José Saramagos bok blindheten. Fantastisk bra bok om en mystisk sjukdom som drabbar allt fler i samhället. De sätts karantän.....  Jag har också läst Albert Camus Pesten som också känns mycket aktuell i dessa Coronatider. 
För ett tag sedan såg jag en artikel om denna bok.  En mystisk virussjukdom drabbar samhället och allt fler blir sjuka. Skolor och fabriker stängs och sjukdomen sprider sig över världen. Vilken timing tänkte jag. Men sedan har jag inte sett något mer om boken vilket jag tyckte var konstigt då den känns så aktuell. Jag förstår nu varför. Boken är så dålig. Jag blev  tvungen att ge mig vilket vill mycket till innan jag gör. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar