måndag 3 augusti 2020

Mari Jungstedt: Innan molnen kommer (Betyg 3) ljudbok

Utanför Malaga finns en stad som heter Ronda. Jag slår upp den på nätet och konstaterar att hit vill jag gärna åka. Här sker mordet på den berömde advokaten. Sedan följer fler. Kommissarien heter Hector. Jag läser att författaren har startat upp en ny deckarserie efter  Gotlandsdelen med Kommisarie Anders Knutas. Det är synd att hon måste skriva deckare. Jag tycker hon har lite nerv i texten men det blir torftiga mord och polisarbete. Den här storyn kunde väl gjorts utan deckarinslaget.
Jag vet att jag läst något av författaren tidigare och blir häpen när jag ser i bloggen att det är hela sex böcker. Alla har liknande recension att det verkar som hon tvingats skriva en mordhistoria. Spännande för stunden. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar