torsdag 31 december 2020

Jojo Moyes: Sophies historia (betyg 1) ljudbok

 Märkligt att jag då då träffar personer som rekommenderar denne författare med emfas. Det bästa jag läst sägs det.  Så även om denna bok. Jag läste recensioner på storytel där det var mycket lovord. Författarens bästa.....  så då fick boken en chans. Första världskriget i en fransk by. Sophie och hennes syster förestår en restaurang. Männen är inkallade. Sophies man är konstnär och har gjort ett porträtt av henne. Det är storyn om denna tavla vi får ta del av. Historien i säg är det väl inget fel på men alltför platta personskildringar gör det hela ointressant och orealistiskt. Allt slutar i ett stort feelgoodrus. Nu säger jag med emfas att jag inte läser något mer av denne författare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar