lördag 6 juli 2024

Sivar Ahlrud: Speedway- mysteriet ljudbok

 I samband med att vi deltar i orientering i Västervik har vi möjlighet att se Speedway. Västervik mot Dackarna. Första gången för min del och tankarna går till min ungdom när jag läste Speedwaymysteriet som är ett av fallen för de rödhåriga tvillingdeckarna. Jag ser att de finns inlästa på Storytel med en brasklapp: ”Böckerna är dokument av sin tid och bör läsas som sådana. Vi har valt att inte omarbeta texterna  och förlaget står inte bakom eventuella åsikter och uttryck som kan upplevas som stötande.” Jag blev nyfiken och lyssnade.  Inte så mycket men Fruntimmer och herrn återkommer och så är det Hubbe som har stora A i alla ämnen förutom gymnastik där han har B. I dagens betygskala är ju B inget dåligt betyg men här finns a, AB, Ba emellan och B är riktigt dåligt betyg. Den äldre damen undrar vad en hobby är för något. Annars är det en mysig historia väl värd att lyssna på. Allt slutar lyckligt och även för bovarna finns hopp. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar