söndag 6 augusti 2017

Elena Ferrante: Den som stannar, den som går (betyg 2) ljudbok

Pust, skönt nu var tredje delen färdig lyssnad. Jag kan inte förstå hur denna boksvit kan vara så populär. Bok du inte får missa läser jag då och då. Bästa bok jag läst ser jag. Jag frågade på bokhandeln om de säljer mycket av denna bok. Ja, verkligen var det svar jag fick. På biblioteket är det långa köer hör jag. Jag tycker böckerna är tjatiga. Men varför läser du om du inte gillar säger oförstående personer runt mig. Klart jag vill läsa det som är inne. Jag kan ju inte ha en åsikt om jag inte läst. Jag har dock en misstanke att många har en åsikt och att de inte har läst! För vad är det som gör denna bok så bra. Två mycket intelligenta kvinnor från Neapels sämre kvarter. Maktkamp, karlar och egoism. Den första boken gick väl an men sedan är de bara tråkiga. Absolut inget för mig men jag skall allt "klämma" sista delen också någon gång när jag behöver bestraffa mig själv lite.

1 kommentar:

  1. Jag har just läst ettan och tänkte att det måste vara nåt fel på mej som inte tyckte att den var så märkvärdig. Tack för att jag nu slipper läsa fler!

    SvaraRadera