torsdag 21 januari 2021

Per Anders Fogelström: I en förvandlad stad

 Så har jag lyssnat på den fjärde delen i serien om Stockholm. Eftersom jag lyssnar på alla böckerna i ett sträck blir det en del upprepande förklaringar kring personerna. Naturligtvis något man måste uppdatera sig om det gått en tid emellan man läser dem. Emelie har blivit pensionär. Hon bor fortfarande tillsammans med lillebror Olofs änka Jenny. Varje söndag bjuder hon på middag och då fylls lägenheten med Jenny barn och Bedas barn med familjer. Jenny dotter Majs son med Erik är döpt till Henning. Han har som förste i samlingen fått studera på högskola till journalist. Jag antar att säcken knyts ihop i nästa och sista boken. Skillnaden i staden mot att den förste Henning kom dit till 100 år sedan när näste Henning verkar. Så glad jag är att jag lyssnat på dessa böcker. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar