tisdag 19 december 2023

Tina Harnesk: Folk som sår i snö ( Betyg 1) ljudbok

 För ett tag sedan påbörjade jag denna bok men gav upp. Hörde sedan någon som sa att boken är trög i början men blir fantastisk. När sedan min nätbridgekompis Ulla prisade boken tänkte jag att den får en ny chans. Läser på hemsidan att den utsetts till årets bok 2023  Av vem undrar jag fortfarande men Storytels recensenter är entusiastiska. Finns knappt någon som inte ger den högsta betyg  

Det är fantastiska beskrivningar och metaforer men eftersom de staplas på varandra tycker jag inte om helheten. Damen som ringer och pratar med Siri(telefonsvararen) tycker inte jag är kul. Alltså det blir en sågning från mig. Att vi tycker så olika! Ulla tyckte Hundmanuskriptet av Jon Fosse var värdelös. Den tycker jag var helt underbar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar