onsdag 30 januari 2019

Johanna Frid: Nora eller Brinn Oslo Brinn (Betyg 1) ljudbok

Den här boken finns med på DNs lista  ”Bästa böcker just nu”. Den är också nominerad till pris i en tävling SVT har. Jag tyckte verkligen inte om den här boken. Jag tycker huvudpersonen är så självupptagen i sitt rotande kring sin danske pojkväns före detta flickvän som finns i Norge. Att denne Emil står ut och finns kvar i hennes liv! Hon har en ”kvinnosjukdom” som läkarna inte tar på allvar. Jag får också den där känslan att om författaren läser detta föraktas mina synpunkter som burdusa och ointressanta så som jag känner bokens huvudperson föraktar alla kring sig. Boken gör att jag känner mig obehaglig till mods. Dessutom var den författarinläst och det blir ofta inte bra. Den var kort annars hade jag inte orkat med den. Sådana här människor vill jag inte ha kring mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar