måndag 28 januari 2019

Lena Andersson: Sveas son (Betyg 5+) ljudbok

Lena Anderssons bok Egenmäktigt förfarande hyllades stort i tidningar för några sedan.  Jag gillade inte handlingen i den boken. Har ingen förståelse för Esters handlande. Därför hade jag ingen lust att läsa någon mer bok av henne. Min syster sa att jag nog skulle gilla denna bok så då tankade jag ner den. Oj så bra jag tyckte den var. Ibland får böcker betyg 5 av mig för att de ger mig njutning för stunden men så får jag en bok som denna och då bleknar många av de andra femmorna.
Här får vi följa Ragnar som är en trulig slöjdlärare. Han går in för sina barns idrottande och lär sig allt om cykelsporten då han lett in Erik på den banan samt skidsporten när dottern Elsa blir duktig här. Han vill att livet skall vara enkelt och att man går in för det man gör till 100 procent. Jag känner en del ”Ragnar”vilket gjorde boken så bra för mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar