onsdag 4 juli 2018

Carl-Johan Vallgren: Mikael Persbrandt - så som jag minns det ( betyg 4) ljudbok

Både bror Lasse och hans Gunilla rekommenderar den här boken så jag passar på att ladda ner den när jag har tillgång till WI-FI på hotellet i Barcelona. Intressant att höra om hans hårda liv. Han sticker inte under stolen med att han varit en narcisstisk jävel emellanåt. Stora drogproblem. Vissa kollegor sågar han. Börje Ahlstedt som han träffade tidigt på scen tycker han är ett riktigt svin. Jag vet en annan som inte gillar Börje Ahlstedt och det är min mor. Han var tydligen med på stjärnorna på slottet och sen dess vägrar hon se någon film eller teater han är med i. En annan som sågas helt är Jan Malmsjö. Mikael har spelat med och mot många. Thomas von Brömssen är en person som han värderar högt. Vilken tur! Jag ” älskar” Thomas allt sedan jag såg honom i en pjäs som hette Rycket på stadsteaterns lilla scen i min ungdom. Boken är klart värd att läsa även om hans beskrivning av sitt drogberoende fram och tillbaka blir lite tjatigt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar