fredag 27 juli 2018

Tamara McKinley: Landet bortom havet (betyg 3) ljudbok

I sommar har jag träffat Linns kille. Han är australiensare. Jag funderade kring författare från Australien. Har inte hittat så många. Tamara har jag läst för många år sedan. Hon bor ju i England men har sina rötter i Australien. Jag laddar ner första boken i en serie.
Här får jag följa landets historia genom att följa med på skeppet när James Cook ”upptäckte” landet. Jag får också följa skepp med straffångar och deras möte med aboriginer. Allt detta inbäddat i romantik, svek och kärlek. Susan är en fattig fiskarflicka som är störtkär i Jonathan, en överklasskille. Omöjlig kärlek på denna tid. Susan blir ändå gift över sitt stånd med prästen. De är med och bygger upp en bosättning i det nya landet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar