söndag 15 juli 2018

Majgull Axelsson: Aprilhäxan (Betyg 4) ljudbok

Har precis lyssnat på Aprilhäxan sa Stina till mig när vi språkade om böcker. Detta är en bok jag läst för många år sedan. Jag kommer ihåg att jag tyckte den var mycket bra. Någon person som fanns på ett sjukhus kunde hålla någon telepatisk kontakt med personer utanför var det jag mindes av den.
Jag har nu lyssnat på den igen. Mycket bra. Beskriver tre systrar ( Christina, Margaretha och Birgitta som är fosterbarn hos den goda personen Ellen. Desiree som är multihandikappad och befinner sig på sjukhus får jag först en bit in i boken reda på hur hon är sammankopplad med dessa kvinnor alla med kungliga namn.
Jag tycker boken är mycket bra men den får mig att känna mig sorgsen. Jag har läst om så många barn som far illa och här var ytterligare en. Det drog ner betyget. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar